Menu
Czytajcie najstarsze czasopismo branżowe w Polsce!
Aktualności
Hubergroup był głównym partnerem Kongresu Cradle to Cradle w Berlinie
Tegoroczny Kongres Cradle to Cradle, który odbył się w Berlinie poświęcony był zagadnieniom zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. hubergroup był głównym partnerem Kongresu.
Jako firma od zawsze byliśmy świadomi naszej społecznej odpowiedzialności i postrzegamy ją jako nasze zadanie, Wyraża się to nie tylko w optymalizacji własnych produktów i procesów, ale także przekazanie tej wiedzy i działalność edukacyjną.
Międzynarodowy Kongres Cradle to Cradle (C2C) odbył się w tym roku po raz szósty. Stał się uznanym miejscem spotkań tych, którzy pragną tworzyć prawdziwą gospodarkę obiegu zamkniętego (GOZ) zgodną z zasadami C2C. Prelekcje uznanych mówców z obszaru ekonomii, nauki, edukacji, polityki i spraw społecznych nie pozostawiły wątpliwości, że ochrona środowiska i rozwój gospodarczy nie wykluczają się w żaden sposób, ale raczej wkraczają w okres wartościowej symbiozy.
W Berlinie hubergroup zaprezentował innowacyjne pomysły i projekty jako znany pionier działań proekologicznych w sektorze farbowym.
Cel hubergroup jest jasny: koncepcja Cradle to Cradle powinna stawać się coraz ważniejszym standardem w przemyśle. Jesteśmy jako firma posiadaczem certyfikatu Cradle to Cradle Material Health dla farb offsetowych produkowanych w fabryce w Vapi i pracujemy nad pełną certyfikacją. Włoski oddział hubergroup Italy posiada certyfikaty dla szerokiej gamy farb z serii Gecko produkowanych zgodnie z zasadami C2C.
E
lementem prezentacji Heinera Klokkersa był apel do firm, odbiorców i polityków z wezwaniem do działania. Hubergroup już teraz realizuje kilka wzorcowych projektów; jednym z nich jest współpraca z gigantem browarniczym, firmą Carlsberg, która zaprezentowała się na Kongresie na wspólnym stoisku z hubergroup. Przykładowo etykiety na butelki piwa Carlsberg są drukowane z użyciem farb Eco Offset Inks Premium Plus posiadających od początku 2019 r. srebrny certyfikat Cradle to Cradle. W niedalekiej przyszłości projekt zostanie rozszerzony o kolejne marki piwa słynnego browaru. To samo dotyczy innych strategicznych kontaktów, np. z czołową niemiecką siecią sklepów dyskontowych lub z międzynarodowym producentem mebli.
Zrównoważony rozwój to kwestia, która ma wpływ na nas wszystkich. Możemy coś osiągnąć, tylko wtedy jeśli połączymy siły i na zawsze zmienimy rynek.
Kongres C2C stanowił dla nas ważną platformę komunikacji i nawiązywania kontaktów ze strategicznymi partnerami.
Nasza firma pełni role nie tylko technologicznego lidera w branży farb, ale także jako influencera naśladowanego we wszystkich dziedzinach życia społecznego.
Fabryka hubergroup w indyjskim Vapi to praktyczny przykład modelu obiegowego. Z myślą o całkowitym wyeliminowaniu ścieków powstała w niej oczyszczalnia, która pozwala odzyskać 95 proc. wody ze strumienia ścieków. Zaledwie 5 proc. niezbędnej świeżej wody musi być dostarczane z zewnątrz; zastępuje ona również tę ilość wody, która wyparowuje w trakcie procesów recyklingu.
W Niemczech i niektórych regionach Europy hubergroup wykorzystuje wodę gromadzoną przez drukarzy w trakcie procesów mycia wałków drukowych i opddaje ją procesom oczyszczania. 25 proc. tej wody jest wykorzystywane w oczyszczonej formie do produkcji lakierów, które nie są przeznaczone do kontaktów z żywnością.
Nasza społeczną odpowiedzialność wyraża się również w siedmiocyfrowych dotacjach przekazywanych co roku od ponad 10 lat Fundacji MAA. Fundacja MAA wdraża projekty edukacyjne dla nauczycieli, uczniów i studentów, których celem jest poprawa poziomu edukacji na rolniczych obszarach zachodnich Indii. Dzięki jej działalności dzieci i nastolatki, których nie byłoby stać na naukę, uzyskują możliwość edukacji na wysokim poziomie.
wstecz